Case – Kundupplevelser

Session Map AB

Session Map grundades 2009 och är idag en etablerad distributör till svenska frisörsalonger. Mottot ”Passion for fashion” bygger på en stor respekt för varje individ och att varje individ har en stor del av Sessions framgång. Vi har pratat med Hanna Lundström på Session Maps sälj- och utbildningssupport kring deras avtal med oss på K3 Travel.

Hur upplever ni kontakten med vår personal och vår service kring era bokningar?
– Vi har en bra relation till bokarna, väldigt lättsamma, hjälpsamma, trevliga och väldigt snabba. Svarstiden är jättesnabb. Lösningsorienterad service, vi får aldrig ett ”nej” utan får i så fall andra förslag. Vi är jättenöjda med servicen kring bokning av transporter. Vi får även hjälp med gruppbokningar och det fungerar jättebra.

Ni har även möjlighet att boka genom Hotel Express online, hur fungerar det?
– Det fungerar jättebra! Vi får bra priser, har även jämfört med marknaden.

Hur bokade ni tidigare och vad känner ni är den största skillnaden nu?
– Alla skötte sig själva, vilket var tidskrävande och många utlägg. Med K3 Travel spar vi tid och slipper utlägg och kvitton.

Ni har även kopplat på K3 Fakturaservice, kan du berätta varför ni valt att aktivera den tjänsten?
– För att göra det så smidigt och enkelt för all personal som möjligt. Slippa utlägg och administrativ hantering. Ekonomin behöver inte hantera massa kvitton. Hela processen med alla delar ger oss tidsbesparing, vi slipper kvitton, attester och utlägg. Det underlättar för både ekonomi och resenär.

Gilbarco Veeder-Root AB

Gilbarco Veeder-Root tillverkar världsledande utrustning och teknik för bränsle- och närbutiker. Gilbarco har lösningar oavsett om det gäller utomhus, inomhus, under jord eller i molnet. Vi har haft förmånen att prata med Erika Rondal, Operations manager för Gilbarco Veeder-Root Sverige, om hur de upplever våra tjänster.

Gilbarco är kund till K3 Travel och använder sig av våra tjänster genom både Affärsresebyrån och Hotel Express. 

Ni har nu använt våra tjänster genom K3 Travel under ett år ungefär, hur upplever du vår service?
– Jättebra service! Vi får alltid svar samma dag med bra alternativ och proaktiva förslag. Med vårt avtal genom K3 Travel får vi en högre kvalité på våra resor och de bästa alternativen.

Hur bokade ni era resor innan och vad ser du är den största skillnaden nu?
– Tidigare bokade alla själva, alternativt att närmsta chef bokade. Vi har haft likvärdiga avtal men nu har vi allt samlat på samma ställe och får hjälp med bokningarna av proffs inom området!

Vilka fördelar ser du med att få hjälp med grupp- och konferensbokningar genom K3 Travel?
– Vi får hjälp av en kompetent person som håller i bokningen. Det är en stor tidsbesparing!

Ni har tillgång till att boka både genom vår personliga bokningsservice och genom Hotel Express-online. Hur tycker du att detta fungerar?
– Självbokningssystemet online är väldigt enkelt, ingen har stött på något problem. Vi får svar direkt när det behövs, annars inom en dag. När det behövs finns alternativet att ringa in.

Hur upplever ni kontakten med vår personal?
– Väldigt bra!

Ni har även kopplat på K3Fakturaservice, kan du berätta varför ni valt att aktivera den tjänsten?
– Främst för att ha en leverantör, det underlättar hanteringen med endast en transaktion i månaden. Tidigare fick vi fakturor från respektive hotell eller genom avtal med olika hotellkedjor. Nu spar vi tid på administrationen vilket underlättar för ekonomin. Den stora vinsten är att resenärerna slipper göra utlägg, det ska vara enkelt!

Sohlberg Solutions

Sohlberg Solutions erbjuder totalentreprenad inom golv, måleri och bygg och är riktigt duktiga på inredning och design, i både ute- och innemiljö. I deras arbete krävs en hel del resande och därmed även övernattningar.  

Vi har pratat med företagets ägare, Peter Sohlberg. Peter berättar att man tidigare har jobbat med att skriva egna avtal med hotellkedjor, men efter en rekommendation kontaktade Peter oss på Hotel Express. Idag har Sohlberg Solutions använt sig av Hotel Express tjänster i närmare 10 år.  

Vad skulle du säga är den främsta anledningen till att ni är kund hos Hotel Express?
– Smidigheten! Det är väldigt effektivt och enkelt. Vi spar mycket tid med Hotel Express då vi slipper leta hotell.  

Ni använder både Hotel Express online och vår personliga bokningsservice. Hur upplever du vår service? 
– Jag tycker att bokningsservicen är fantastisk, ni vill alltid hjälpa till och underlätta. Om det skulle bli fel är det lätt fixat. Till 99% går det helt smärtfritt, det enda som kan vara skulle i så fall vara kön för att komma fram, men det är ytterst sällan. Onlinebokningen fungerar också bra, några av de hotell vi vill boka saknas där dock, så vi har valt att främst ringa till bokningen. Servicen är snabb och effektiv! 

Ni har även kopplat på K3 Fakturaservice, kan du berätta varför ni valt att aktivera den tjänsten?
– Tidigare betalade personalen på plats och vi la ner mycket tid på kvittohantering. Den största skillnaden nu är att vi slipper just det, att leta kvitton. Vi ser både tid- och kostnadsbesparing. Vi undviker allt krångel vi tidigare haft, värt varenda krona!